Buckaroo’s naar de Vossekuil 2023

Weer naar het Oosten des lands

Met een klei groepje van de de Buckaroo’s Clan op 15 augustus 2023 gaan we weer naar de Vossekuil in Sint Oedenrode aan de Vossenbergweg. Het beste in te toetsen Mosbulten 7 dan kom je aan de goede kant aan. Net voor dat je navigatie zegt dat je er bent moet je links af dat bergpaadje in. Pas wel op met de onderkant van je auto met die kuilen in de weg.

Ben er al vroeg uit vandaag. Heel de week eigenlijk al want het is elke dag vissen. Dat komt wel eens zo uit. Het lijkt zeker niet op werken want dan stond ik een stuk later op.. En het is toch wel een klere eind tuffen. Nu ik niet samen met Piet rijdt is dat ongezellig lang. Kleine twee uur trappen dus automatisch gaat de naald richting de 150. Moet ik me nog inhouden. Dat rustige rijden komt met de jaren zeggen ze. Na de mail doorgenomen te hebben en hoppa uit de veren.

Dat beviel de mannen wel vorige keer. Een broodje warme worst tussen de middag. Dit is het enigste commerciële putje waar wij vissen met de Buckaroo’s waar geen restaurantje bij is. Er is amper toilet gelegenheid dus moeten we creatief wezen. We missen dus een broodje bal of de uitsmijter om twaalf uur maar dat gaat dus goed komen. Henny was van plan ook weer eens verse worst te eten en gekocht dus kan ik na de warme hap gelijk aan de slag. Hoef ik ze morgen alleen op te warmen want hoe je ze ook om keert het gaat wel van je vis tijd af. Ze gaan zo het pannetje in want vettig genoeg zijn ze van zich zelf al.

Eerst koffie en krijg te horen, zien eigenlijk dat Arno ook net op is en toe is aan een bakkie leut. Die heb ik wakker gemaakt door het licht aan ging van zijn telefoon. Je kent het allemaal wel een boterhammetje voor onderweg smeren en de auto vol gooien met wat je denkt nodig te hebben. Onderweg bedenk ik me dat ik toch weer wat ben vergeten. Een aansteker om de BBQ aan te steken maar gelukkig roken Cor en Alex nog in onze Gang. Dus dat gaat goed komen

Als ik zo net na kwart voor acht binnen stiefelt zitten de meesten al op hun plek. Eerst me maar eens voorstellen en Theo zit op de eerste steen. Kom naast me zitten zegt deze dan. Ik wilde eigenlijk driekwart verder zitten van de vijver want daar hebben Mike en Arno heel goed zitten vangen vorig jaar. Maar goed na twee heerlijke bakken koffie kan je geen nee meer zeggen natuurlijk. Nee hoor ik zit graag naast Theo. Dat gaat vandaag helemaal goed komen. Hoef ik ook niet zo te slepen met de spullen want moet zo dadelijk ook nog de BBQ uit de auto gaan halen. Voor het eerst heeft Arno iedereen een plaatsje toegewezen. Gelukkig zit ik toch aan de rechterkant.

Moet ik hier in vraagt Nico in de app. Heb mijn rupsbanden niet bij me.

Moet er niet aan denken heel de middag in de zon te zitten kijken. Aan de rechterkant zit je onder de bomen. Dat heb ik veel liever. Aan de rechterkant dus zitten Alex, Cor, TjeerdSr, Freek, Marcel, MikeH en Theo. Linkerkant van de plas zitten Arno, Cees, MikeP, Peter, Piet en Nico. Peter heeft jammer genoeg gisteravond af moeten zeggen. Andere kant is dat er vandaag wel een visje te vangen is door de rest van de gang. Peter zijn kennis is van dien aard dat hij net zo veel vangt als de rest bij elkaar opgeteld. Hoe die dat elke keer weer flikt is te lezen in de vorige commerciële putjes avonturen van de Buckaroo’s. Maar hij appte al gelijk na afloop bij de Kabouter dat die volgende keer er weer bij is.

Alex drie stenen verderop heeft de eerste op deze kant met de method. Heeft er al drie gemist en zal qua aantallen samen et Cor zijn vader ons er allemaal dik uitvissen. Zijn top staat niet stil maar de meeste halen de dertig cm niet.

En het begin bij Theo daar zullen we het ook maar niet teveel over hebben. Dat heb je in commerciële putjes al je gaat vissen met levend aas. Er zitten zoveel vis in dat je wel met pellets moet vissen. Anders zijn de karpertjes waar je hier voor zit veel te laat bij het vreten.

Mijn eerste karpertje is gelijk een mooie dikke zestiger+. Wat een krachtpatsers zijn dat dan. En Theo die naast me zit legt dat gelijk vast. Dat is tof van em want zo vaak sta ik er niet vangend op.

Net wat ik zeg gelijk een hele mooie en Theo legt dat wel eventjes vast als een hele reportage. Bedankt vrind.

En Theo blijft gewoonweg zijn ding doen maar stapt nu ook over op de pellets.

Want met het systeem van Peter genaamd door hem de paraplu gaat het fantastisch. Heel veel pellets schieten en afwachten tot dat de vissen naar boven komen om ze te halen. Het bruist gewoon op het water van de bellen die omhoog komen van het woelen op de bodem door denk ik kleine vissen. En de grotere exemplaren zwemmen half water en komen die pellets halen. Want rechts van me naast me vangen Cor en Alex met de method achter elkaar karpers maar allemaal kleintjes.

En ook nog een leuk filmpje gemaakt door Theo. Bedankt goosert.

Om elf uur gaat Theo eventjes op mijn plekkie zitten. Ik heb daar zoveel pellets geschoten en om de vis er te houden moet je de plek onderhouden. Twee vliegen in één klap dus. Want waar Theo zit daar wil het nog niet echt lukken.

Kan ik de BBQ bemannen en blijven draaien. Die zijn zo gaar natuurlijk omdat ik ze gisteravond heb voorgebakken. En de sjef der equipe zal wel eventjes keuren.

Jawel onder de lunch pakt Theo zijn vis

Dat zit heerlijk zo’n stoel zegt Theo die eventjes op mijn plekkie is gaan zitten. Die heeft spijt er niet zo’n vis plek te hebben gekocht ipv die hij net heeft aangeschaft.

Maar ipv dat ze ff helpen scheppen is het auto release.

Met de drankjes die Theo heeft meegenomen voor iedereen en een broodje worst is het toch een gezellige pauze. Eventjes de benen strekken tussen het vissen trekken door. Zo kunnen we er na een half uurtje er weer tegen aan.

Ik was alleen Alex vergeten die geen varkensvlees eet. Had het kunnen weten want een paar jaar geleden over gesproken met hem na het vissen in Nieuwegein waarom dat allemaal zo is gekomen. Maar die maakt daar geen punt van. En die vangt gewoon door met zijn karpertjes en is dik de winnaar vandaag qua aantallen vangen. Want op de grond is het allemaal kleine vis. Met dat systeem van Peter de Boef het balletje of paraplu vang je vandaag toch de grotere exemplaren van de vijver vandaag.

Want na de lunch begin ik weer korrels te schieten en als eerste gooi ik de method uit op de grond. Gelijk vis er op en dat kan ook niet anders er ligt nu zoveel korrels verspreid op de bodem dat ze blijven zoeken op de stek zodra ze die korrels horen vallen. Maar allemaal klein je kan er zoveel vangen als je wilt. Maar daar komen we niet voor het is wachten op de grotere vissen die half water zwemmen zo lijkt het en af komen op de vallende korrels.

Er gaan er drie van af voor vanavond als ik thuis kom voor de liefhebber. Ze hebben allemaal hun best gedaan mijn drie pakken worsten zijn op drie na op.

En dan zijn de grotere weer terug. Ze cruisen aan het oppervlak en happen naar de korrels. Het is op tijd ingooien tussen die slurpende bekken. Ook blijven schieten van pellets zodat ze blijven zoeken. Allemaal dikke exemplaren op licht materiaal. Mijn Henk Simons Spin van Spro 3mtr stokkie met Spro Melissa 400Fd een Daiwa kloon doet het prima hier. Samen met de paraplu van Peter Boeve heb ik weer een heerlijke dag. Wat een klappen zijn dat toch en ik vergeet nog al eens mijn lijn strak te houden na de inworp en mis er daardoor nogal wat. Peter heeft het vorige keer nog zo gezegd maar in de strijd gaat dat nog al eens niet goed. Geeft niet ik heb een heerlijke dag.

Ik zie zoveel gebruis van de bodem komen. Na de middag ben ik twee meter verder gaan vissen. Dan kan mijn maatje in crime net om de boom gooien en ook op mijn stek vissen. Want bij hem is het huilen vandaag qua grote vis. Zijn balletje van Peter is die al snel kwijt bij een dikke vis en gaat het op de grond verder proberen. Ik heb er geen tijd voor met de method te gaan vissen. Dit met de dobber vindt ik veel leuker dus kan hij het voer gebruiken. Daar moet zoveel voer liggen. En met de geweekte korrels 6mm van hetzelfde dat ik kontineu schiet aan korrels is het op de method is het al snel raak voor mijn maatje.

En dan na al dat kleine grut die er dus in overvloed zijn op de bodem pakt hij ook nog een echte karper. Een schup van 60 centimeter en wat is die er blij mee. Dat zetten we graag op de foto.

Die zijn er heel veel.
Zoiets dus.
Daar doet je het voor.
Dat zijn ze.
Heel veel van dit.
Zoveel als je er wilt

Het is weer goed geweest vandaag. Wat een heerlijke visdag weer. En Buurman bedankt voor de foto’s maken. Je zit daar heel de dag toch weer samen te vissen. Op zo’n hele vijver met een paar man is heerlijk. Weer goed gedaan Arno en prima de lux geregeld allemaal.

De Vossekuil. Jammer er is geen catering en de toilet voorziening mag ook wel wat beter want die is naadje. Tis nu weer rustig op het water. We zijn vertrokken naar Schijndel. De kabouter verwacht ons om pannenkoeken te eten.

Tis allemaal ook niet zomaar ingepakt in de auto. Je neemt wat mee voor zo’n dag.

En dan met z’n allen naar Schijndel en dat is al best in de richting naar de randstad bij de Kabouter aan de Rooiseweg om de dag door te nemen en een pannenkoek te gaan nuttigen.

Ik ben niet van de pannenkoeken. Wil ze wel eens als ontbijt nemen met spek maar dat is het dan wel. Als avond dingetje vindt ik dat niets. Neem ik een TurksFrietje samen met Theo die dat ook zo heeft. Sterker nog die lust ze helemaal niet. Net als Cor sowieso voor hem ook geen pannenkoek dus voor hem een kroket en voor Kees een frietje stoofvlees. Ik zie geen verschil met de kebab maar oké. Die kebab heb ik doorgegeven aan Marcel. Voor mij verkeerde Turkse kruiden en veel te zout en dat wil wat zeggen voor de BassBuster die extra zout wil op zijn frietjes.

En het toetje is vandaag weer van Piet. Een heerlijke vanille sorbet als afsluiting van weer een zeer geslaagde dag. Weer een fantastisch avontuur vandaag om te onthouden. Want die spaart de BassBuster. Leuke herinneringen en daar horen dagen als deze zeker bij.

Zal ik nog eventjes het anker uit gooien en langs Norma en Armand fietsen maar het was vroeg vanmorgen. Zo ook gisteren. Vier uur wakker en morgen met de Veths van HSV Voornse Kanaal aan de waterkant zitten. Heb nu al last van mijn rug heel de dag vissen trekken uit die vossenkuil. Ik stiefel dus door en lig een uurtje later op de bank uit te puffen.