Chester Lakes

Naar een plaatselijk karperputje, beter gezegd een witvisputje.

Na het werk in de Foto Studio van John zondagmiddag op 25 september 2016 gaan we nog eventjes naar een karper putje. Want morgen maandag willen we Gary Palmer verrassen met een bezoekje. Gary was een team lid van me met de World Predater Classic dit jaar op het Haringvliet. Dan gaan we zijn thuiswater verkennen de rivier de Dean bij Cloucester. Daar zien we beide naar uit om er te vissen op baars, snoek en snoekbaars met kunstaas.

We brengen als John moet werken de auto naar de studio op het landgoed van Julie haar ouders en wandelen dan de brug over naar zijn winkel. Voor mij zijn het best ook zware tijden euuhe dagen als John zijn klanten achteraan moet rennen.

Beetje uitslapen, ontbijten en John weg brengen naar zijn werk, lunch, mijn grote nieuwe vriend uit laten, brunchen, hengels klaar maken voor de specifieke visserij die we willen gaan doen, de landelijke specifieke culinaire middag hap uitproberen als fish & chips, ragout in deegwaren of een nieuwe variant op Tapas op z’n engels heerlijk is dat allemaal, John weer ophalen, ‘s avonds een hapje eten in de plaatselijke kroeg. Het valt allemaal niet mee de dagen aan elkaar te breiden.

Het valt allemaal niet mee de dagen aan elkaar te breiden.

Er is elke dag wel wat te doen in Chester het oude vesting stadje.

Zaterdag ochtend lekker wandelen met Julia en dan naar John om die op te vrolijken in zijn sobere bestaan. In Chester is elke dag wel wat te doen, een gay parade, paarden races, muziek concoursen en nu weer staan er overal muzikanten te spelen en er zijn er bij die het beluisteren waard zijn. Die waarbij een hele act bij is zijn het leukst om te zien.

Dan bij een harde windstoot ligt alles te water met een gebroken hengel.

Zondag middag wil John nog een karperputje laten zien. We hebben vanmorgen het werk voorbereid voor Simone dus die kan heel de maandag photoshoppen (Facebook; John Jules Photography) terwijl wij een hengeltje gaan uit gooien in Cloucester op de Dean bij visgids Gary Palmer. Daar hebben we beide verschrikkelijke zin an.

Kamera = waarschijnlijk overleden.
We kunnen alleen wat voorntjes vangen.

We blijven zoeken naar wat vis maar het valt in deze hoek niet mee om wat te vangen, zelfs niet met brood wat volgens John hier top aas is. Waar blijft Guus.

Mosselen is het antwoord.

Onze over buurman in de eerste vijver vist met mosselen aan zijn vaste stok en heeft geregelt beet. ook zijn zoon en kleinzoon staan zo nu en dan met een kromme lat. Tijd om eens een praatje te maken dus van hoie het er hier aan toe gaat met dat vissen in Engeland.

Zo heb je vele putjes in Engeland.

We hebben een heerlijke zondag middag in het zonnetje maar we zijn eigenlijk al aan morgen toe het vissen op de rivier met Gary daar zien we samen naar uit.

Alles hangt te drogen incl. kamera in de zon en harde wind.

De vuilnisbak als hengelsteun. Ik heb een nieuwe Mc Guiver bij me. Wel is de kleding en wat we konden redden uit het water zo droog in die wind en een zonnetje

En dan komen we thuis en heeft Julie heerlijk gekookt. Heb John leren kennen in 1980 met patat en een gebakken ei. Nu ga ik dat dus proeven en het is prima de lux.

Julie heeft heerlijk gekookt.

Of zal die pie van Julie er mee te maken hebben. Want die is heerlijk. Kan je me elke dag voorschotelen samen natuurlijk met een kip.  Na zo’n dag buiten zijn we wolven aan de tafel. Heerlijk allemaal.