Outdoor Fair Mourik 2014

Het was gezellig druk.

Vandaag zondag zeven september 2014 ga ik met Joop, Arie en Mario naar het Eiland van Maurik. We bezoeken daar de Hengelsport Outdoor Fair waar alle hengelsportdiciplines aan bod zouden moeten komen volgens Sportvisserij Nederland.

De advertentie staat letterlijk dat dit zou de grootste en meest spectaculaire hengelsportevenement van de Benelux zou zijn en staat garant voor een hoop plezier. De beleving van het sportvissen staat hierbij centraal. Zo zijn er verschillende activiteiten en demonstraties op visgebied. Alle gerenommeerde merken zullen aanwezig zijn met een stand waarin ze hun producten zullen laten zien. Of alles er is weet ik niet er is ook zoveel. Ik zocht een speciaal loodje een wormgriper jighead om mijn Mann’s rubber op diepte te brengen maar heb dat niet kunnen vinden

Dan maar bestellen via internet.

Wel hebben we het naar de zin gehad vandaag het was perfect weer en heel de dag in een T-shirtje rond gelopen. Alleen tijdens de prijsuitreiking om vier uur viel de zon weg en werd het gelijk een stuk frisser

Dat levert meer op als een baal hooi per m2.

Iedereen is om half negen aan de koffie in de tuin en zijn er na een bakkie of drie klaar voor. Arie rijdt   dus heet hij vandaag Bob en Joop leest de kaart dat gaat allemaal goed komen vandaag. We rijden daardoor wel een beetje om maar we hebben te tijd vandaag er wordt toch niet gevist. zo zijn we dus een uurtje later dan geplant op het eiland van Mourik maar het lijkt wel of de beurs net open is zo stil is het nog. Ik heb kaarten besteld vis visdeal voor ons voor €6,- per persoon hoe bestaat het bijna de helft als aan de kassa en we kunnen zo doorlopen en hoeven dus niet in de rij te staan

Wat er in gaat moet de reststoffen er na verbranding ook weer uit. Soort crud zal ik maar zeggen

Als eerste kom ik Rob tegen.

De vliegvisserij heeft uitgepakt en staat daar met 600m2 aan kennis overdracht. Daar loop ik ook Rob Puijk info@robsvisserij.nl. tegen het lijf met zijn visserij trips naar Denemarken. Hij verontschuldigt zich gelijk aan me dat hij zich zo weinig heeft laten zien en horen maar ik schrik van de redenen. Vandaag is hij eigenlijk voor het eerst weer met zijn kindje, dat vissen in Denemarken bezig en een rits in zijn onderbuik rijker

Heel mooi streetfishing stokje voor eeuuhehe €480,- dus Arie moet vanavond Annet lief aankijken.

Eerst gaan we naar Jeffrey van Duijvenvoorde van roofvissen.eu waar we sinds de StreetFishing seminar bij Mario van de Catfish en Ralph de Kock van Reins van een paar maanden geleden goede kontakten mee hebben opgebouwd

We weten weer wat meer over DropShotten en vooral wat er allemaal te krijgen is.

Het is zo simpel maar wie doet dat. Even al je kunstaas in een aquarium uit proberen en dan zie je hoeveel lucht er mee gaat in al die ribbels van het shadje. En wat belangrijker is hoe gedraagt dat stukje rubber zich dan. Er ging voor ons een hele nieuwe wereld open. Alleen al waar doe je hetlood op de lijn. met één zo’n shadje kan je wel op tien manieren vissen en de predator prikkelen, trickeren om toe te slaan. Fachinerend en leerzaam was de beurs nu dus al na één standje, bedankt Jeffrey

Eerst maar eens wat eten en drinken.

Ik begin trek te krijgen die paar boterhammetjes in de auto zijn niet genoeg maar de rest is zo overgehaald en we nemen met z’n allen een flinke cholesterol hap om de dag verder door te komen. Ben m’n pilletjes vanmorgen voor de te hoge bloeddruk in de consternatie van het hele geheel te cateren helemaal vergeten in te nemen dus dat gaat goed vandaag

Mooi spul dat Daiwa.
En die wil ik met twee stoeltjes.

Joop z’n Rana ligt er ook en komt tot de conclusie dat die van hem er toch beter uit ziet weliswaar zonder claxon want die heb ik voor m’n verjaardag gekregen van em

Nu ik het gezien heb is de MinnKota Talin niets voor op het Haringvliet.

Een van de nieuwe speeltjes waarvoor ik hier ben is de Talin van MinnKota. Dat leek me fantastisch op de wierbedden om werpend te vissen of te witvissen. Maar dieper dan 3m60 gaat hij niet. Daar waar we witvissen vanuit de boot ankerend zit je al snel op die diepte. Voor die enkele keer dat het ondieper is is het aardig aan de prijs. Arie moet Annet al lief aankijken maar ik kom er niet meer in thuis als ik vertel hoe duur die is voor enkel keertje is dat ik em ga gebruiken. M’n vismaten vinden me een aardige vent maar ik snurk te hard dus dat kan ik dan ook wel schudden om daar dan te verblijven

Er werden flinke platten gevangen.

Het feederen was fantastisch om te zien, mooie hengels ook maar voor die ene keer dat ik dat doet onbetaalbaar. Wel leuk dat ze de jeugt de vissen lieten binnen halen onder deskundige begeleiding. Daar steken die gassies wat van op

Even op onze beurt wachten bij meneer Simonsz maar dan weten we ook wat.

Een van de sympathiekste roofvisser is toch wel Henk Simonsz, doe maar gewoon dat is al gek genoeg het boegbeeld van Spro. Hij vertelt makkelijk en je kon alles aan hem vragen. Het was ook de mooiste ingerichte tent op de fair. Spro had echt uitgepakt

Nog wat gekleurde vissen eitjes geproefd en een hengel uitgezocht bij Hardy.

Dat bijna alle vissen dol zijn op vissen eitjes weten we allemaal. in bijna alle bollies bij het karpervissen gebruiken ze visolie. Ik gebruikte dit ook vroeger bij de wedstrijden als de sierkarpers van m’n vriend jan weer aan het afzetten waren en de vijver centimeters dik was gevuld met eitjes. Die schepte ik er dan uit en deed dat door m’n voer heen om dikke brasems zo snel mogelijk op m’n voerplek te krijgen. Er mee vissen was lastig in die tijd. Met een hair vissen hadden we toen nog nooit gehoord. Dus een kleurtje hadden we toen nog niet nodig zodat ze meer opvallen tussen het voer het ging mij toen er om dat ik zo snel mogelijk grote vis op de stek had. Bij Hardy op de stand waren niet alleen vlieghengels te bewonderen maar ook spin en feeder stokken te vinden maar net boven ons budget

Nu moet mijn maatje toch echt dorst hebben nee zo ken ik em niet.

Het vist wel prima de korf wordt zo een voetbalveld moeiteloos weg gezet door Mario maar die hoef je niets meer wijs te maken met feederen

Onze Flo valt nog in de prijzen ook.

We wachten nog even op de prijs uitreiking want de buckaroo’s hebben een lootje gekocht van het Kika kinderfons en Joop wint een tent XXL en wat petjes. Zo dan kunnen we nu afnokken

Nog wat gegeten aan de Graafstroom in Alblasserdam.

Joop wil binnendoor rijden langs  Noordeloos, Oud Alblas, Kinderdijk, Portugaal enz. Ik ken dat stukje ook als m’n broekzak dat hebben we vroeger vaak gereden als kind zijnde met m’n ouders vanaf Dubbeldam naar Hilversum, Bussem, Naarden of Baarn. Daar woonden toendertijd mijn oma’s en Opa’s. Maar je raad het al het is voor Joop wat erg lang geleden dus we missen nog al eens een dijk of land weggetje. Maar je ziet zo wel wat en over elk slootje, wetering of kanaaltje kan hij wat vertellen met wie hij er heeft gevist. Ben blij dat het m’n vismaatje is. Onderweg nog wat gegeten aan de Graafstroom in Alblasserdam maar voordat ik een foto kon maken waren de borden al half leeg. Het waren ook porties die wij niet gewend waren dat stoppen we in een holle kies. Er staat varkenshaas op de kaart maar ik zou dat veranderen in medaillonnetjes

Nog wat foto’s van Mario.

Joop zit er doorheen.

Het was een prima dag onder vismaatjes en af en toe buikpijn van het lachen. Dat gaan we snel overdoen Fair of geen fair dan zoeken we wel een beurs op…

Reactie’s

Hoi Freek;

Op 4 sep 2014, om 21:21 heeft Annet Louter het volgende geschreven:

Goedeavond heren,

Is er al nagedacht over de vertrektijd en waar vandaan we vertrekken???

Ik dacht zelf om rond 08:30 hr te vertrekken en ik rij wel.

Ik hoor t wel,

Groeten Arie.

Ik pik Mario wel op als tie z’n adres ff geeft en dan komen we naar jou toe als Joop dan naar jou komt dan gaan we na een kop koffie rijden.

Maar van die andere 2 hoor je niets,ist email wel goed??

Groeten.

Jeffrey van Duijvenvoorde heeft gereageerd op de foto van Roofvissen.eu waar jij op staat.

Jeffrey van Duijvenvoorde

8 september om 15:41

Was gezellig jullie weer effe te spreken Freek, altijd leuk kennis en passie delen.

Wie heeft er weer mazzel

Ongelooflijk hè!

Mirabel

Goedemorgen,

Ja dat weet met roze lootjes………altijd prijs!!!

Ik heb een leuke dag gehad gisteren en erg veel gelachen!!

Arie.

Gerard Jansen heeft gereageerd op je foto.

Gerard Jansen

9 september om 21:09

Jij hebt het zo slecht nog niet he Freek ;-)