Nieuwe Front Troller

Ik kan mijn front troller een Riptide Terrova 105 met i-link omruilen voor een geheel elektrisch weliswaar zonder i-link een Riptide Ulterra 112. Dan hoef ik niet meer naar voren te lopen om hem te water te laten gaan maar kan dat dan dus vanuit mijn stoel. Op een knopje drukken en hatsikiedee. Gelijk vissen.

Als je met z’n tweeën vis dan is het geen probleem maar alleen moet je dus vanachter je stuur vandaan kruipen naar voren om de front troller te water duwen. Dat is nu verleden tijd. Heerlijk relaxt met de afstand bediening. Kreeg de mogelijkheid deze over te nemen van een mede Hellevoetse Buster fanaat dus dacht gelijk doen natuurlijk. De mijne daar weet vast Marco wel weer een gegadigde voor dus waarom niet. Gemak dient de mens.

Precies op tijd dus
Aan de andere kant is de sensor al vervangen.

Nog wel een modificatie. De sensor dat de motor omhoog staat moet vervangen worden. Een magneetje dat dan voor een voeler draait in de goede stand zal de motor dan vast klikken. Wel priegel de priegel werkje. De roestvrij stalen boutje wordt vervangen door een kunststof wat ik raar vindt en alles wat niet van kunststof is is geoxideerd en zelfs gescheurd. We zijn mooi op tijd dus

Zo kassie dicht en kan zo op de oude plaat vast gezet worden.

Kort bij de 12V aanvoer.
Dat heb je handig gedaan zegt de meester.
Zekering kast.

Moet wel een nieuw onderdeel geplaatst worden ergens op de boot om de front troller de informatie te geven hoe dat de boot ligt. Dat is dus het item dat de boot zo dadelijk minder hoeft te zoeken als we in de stroming en harde wind liggen. Dan moest de vorige nog wel eens zoeken voordat de boot stil lag.

De grijze stekker van mij past niet op de rode AliBaba stekker die op de MinnKota zit dus die moeten we nu beide vervangen. En klaar zijn we. Mijn MinnKota ST Riptide RT101I-pilot 60″met I-link dus aangeschaft en onderhouden door Marco laat ik achter bij hem. Hij weet sowieso meer mensen er voor en als ik hem moet gaan verkopen dan staat die tussen alle andere atributen als downriggers backtroller etc. Of ik die I-link naar mijn Hummingbird zal missen. Ik denk het niet. Gebruikte het nooit want vond het veel te lastig alle instellingen te maken. Het meeste gebruik ik de spot lock en van de ene naar de andere talud te koersen. De boot langs een talud laten navigeren is me nog nooit gelukt dus er in de toekomst tijd voor te maken betwijfel ik. eerst maar weer eens lekker gaan vissen.

Hier gaat het fout moest richting Zoetermeer en dan de nieuwe A4.
Stapvoets tot aan de Kanalweg.

We zijn in een kleine twee uurtjes al klaar omdat we de boegplaat zo laten als die zit. Maar door klessebessen vertrek ik toch nog een uurtje te laat zodat ik om vier uur al voor Gouda in de file raak. En dat met 30 graden zonnetje. Ben blij een koelbox mee te hebben genomen en zo vlak voor Rotterdam stop ik een koel element in mijn nek. Ik heb een Belgische Airco in de auto. Laat hem niet meer bij vullen want gebruik mijn karretje alleen om de boot naar de helling te brengen.

Heb 20.000 km gereden in zeven jaar maar nu mis ik airco dat wel. Wat is het lang geleden voor mij dat ik file reed. Drie uur over gedaan van Nieuwegein naar Hellevoetsluis. Pffffttt was blij onder de douche stond en dan een koude klets. Maar blij ben ik dat het er op zit. Letterlijk en figuurlijk. Bedankt weer Marco voor je service.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *