Chester Lakes UK

Mijn grote vriendin in Chester, Illa

Maandag 15 mei 2017 zijn we wat later op. Was toch een zware dag gister. We waren later thuis dan we dachten uit Clouchester waar we de ZanderMania hebben gevist. Het valt steeds tegen om de elektrische wagen van John op te laden waar we willen. Steeds is er wel wat aan de hand met die oplaad palen. Dat zit hier nog in de kinderschoenen als ik het netjes zeg. Maar zo kom je wel aan twee warme maaltijden binnen drie uur. Dat dan weer wel….

We wilden eerst weer naar Wales rijden om een bootje te huren op Llyn Brenig maar we zijn laat vandaag. Hakte er toch in gisteren de hele dag lopen en staan langs de waterkant bij het Kanaal van Clouchester de Dean. Eén van de twee kanalen ik Engeland waar de snoekbaars zou zitten. Het is toch een dikke drie uur rijden incl. twee maal een half uur opladen van de auto. De discussies over elektrisch rijden in de auto zijn dus niet van de lucht…

We blijven vandaag lekker dicht bij huis.

Het is droog tot 19.00 uur dus we pakken de luie stoelen, koelbox en karper spulletjes en gaan naar Chester Lakes op de witvis tour.

Hartstikke leuk die A1 karpertjes op de vaste stok.

Guus geluk en ik hoop dat hij dat mee neemt naar de WPC ’17 vangt de eerste op de vaste hengel. Hij had al een paar ruisvoorntjes want we vissen gewoon met wit brood. Een dikke pluim brood aan de haak en vissen maar. Iedereen zit met boilies, smack worst, particals in alle kleuren en smaken, zelfs mosselen maar wij altijd hier met een halfje wit aan de waterkant en dat gaat mirakels goed.

Ja dat valt niet mee zonder elastiek en de volgende twee zal ik ook verspelen.

We zitten er heerlijk uit de wind en als de zon een beetje door komt moeten we bijna gaan smeren. Zo af en toe tussen de ruisvoorntjes zit er een karpertje tussen door en dan heb je sport aan dat lichte spul.

Dus maar overstappen op de werphengel.

Maar na er twee te hebben verspeelt en de laatste daar had ik helemaal niets te vertellen daar ging het dobbertje langzaam onder en in een gestaag tempo het diepe in. Alsof er een stoeptegel aan zat die de diepte in dweilde en pats alles af. Dan heb ik van de werphengel de korf er af gehaald en het tuigje van de vaste hengel er aan geknoopt.

En dat gaat een stuk beter.

De eerste aanbeet loss ik doordat m’n slip nog volledig dicht staat. Dat kan die 16/100 niet aan en ben weer alles kwijt maar na een nieuw dobbertje, loodjes en haakje acht om de kleinere vis te missen gaat het een stuk beter. Zo met een zinkende pluim vissen is hartstikke leuk in dit commerciële karperputje.

Nog even naar de pub voor een pint en fish & Chips.

We sluiten de dag af in de kroeg. Das hartstikke leuk daar aan de overkant van de grote plas op dat eilandje. Daar sta je dan naast de schilder, loodgieter, postbode of timmerman aan de toog. Wij in onze visplunje en aan die gasten kan je ook zien wat ze doen. Zo uit hun werk een biertje, wat eten en naar huis.

Dan zit het er al weer op. Wat gaat dat snel. Toch weer wat plaatjes van het vlieg gebeuren. Ik vindt dat nog steeds fascinerend zo’n grote vogel dat de lucht in gaat. Zo zit je in de regen onder de wolken om vervolgens in mooi weer naar huis te vliegen.

Dik voor mekaar deze keer.

Ik heb de terugreis geen buren. Is dat ff lekker met mijn lengte. De stewardess wil dat wel vast leggen.

Bedankt voor de goede zorgen JohnyBoy. Ik heb weer een prima week achter de rug. Het vliegtuig vertrekt weliswaar twintig minuten later vanuit Manchester maar we komen precies op tijd aan op Schiphol. Dat is dan wel weer lekker een dik half uurtje in de lucht en een super snelle landing. Normaal duurt de landing hartstikke lang en bij die daling heb ik dan verschrikkelijke last van m’n oren. Zelfs met van die buisjes er in gedraaid maar nu geen centje pijn. Zit deze keer ook lekker riant. Ik heb de drie stoelen voor mezelf. Het kan niet beter deze terug reis. Had em wel bijna gemist omdat m’n ik te lui was om m’n leesbril uit m’n tas op te zoeken. Het goedkope brilletje was gesneuveld in de strijd gisteren. Zag Gate 3 voor 8 aan en was op weg naar de verkeerde uitgang. Die ging net dicht toen ik aan kwam lopen en ik denk, ships ik heb toch nog een klein kwartiertje. Ben ik nou de sigaar en altijd lachen om m’n meissie en Laureen die ook haar vlucht door zoiets miste vorig jaar in Eindhoven. Dan had ik thuis natuurlijk geen leven de eerste maanden. Maar gelukkig kwam ik er daar wel achter op het vertrekbord en was nog net op tijd bij Gate 3 en stapte weer als laatste in. Dat dan weer wel natuurlijk. Nu alles voorbereiden voor de WPC 2017. Daar heb ik zin an..

Ben nog net op tijd.

Henny haalt me af op Schiphol en natuurlijk weer een harinkie eten maar nu met twee broodjes. De tent sluit net dus pinnen kan niet meer want die is al afgesloten. Geen probleem we hebben geld bij ons. Twee broodjes dik belegt met haring en doe maar een broodje paling erbij want daar heeft de BassBuster niet genoeg aan. Want gebakken vis gaat niet meer. Krijg bijna een hartverzakking drie broodjes voor 25,80€. We zijn weer in Holland. Wat een prijzen. Ik snap niet dat er toch zoveel toeristen komen naar ons kikkerlandje want ben de laatste tijd aan het vissen in onze buurlanden en een maaltijd fish and ships voor 6 pond, een dikke dubbele snitzel waar je net over heen kunt kijken met alles er op en er aan voor 9 eurootjes of een halve kip met gebakken aardappeltjes etc. voor 12 kronen. Das allemaal toch een heel stuk vriendelijker en dan neem je er een dikke pint bij ook natuurlijk. Dat kan er dan wel vanaf. Pfffft we zijn weer thuis…

Reactie’s

Hoi Freek,

Jose van der Vos Man wat een commentaar. 😂😂😂

Leuk

· Gisteren om 12:17

afbeelding-19

Inge Lugtenberg heeft gereageerd op je video.

Inge Lugtenberg

19 mei om 18:51

Luie donder 😂

afbeelding-19

Andre Schipper heeft gereageerd op je video.

Andre Schipper

19 mei om 20:17

ja precies pak nou het netje man 😝

21 mei 2017 14:01

Waldi van Leeuwen waldivanleeuwen@.nl>

Leuk verslag van de Engelandvaarder

Waldi

20 mei 2017 15:37

Karel van de Putte <va.putte@.nl>

Re: BassBuster Avonturen staan er weer op

Mooi hoor. Leuk om te zien

21 mei 2017 17:31

Erik Franken <erikfranken@.nl>

Prachtige verhalen Freek.

Zijn er nog dagen dat je gewoon werk ???