Het koude water heeft goed gedaan

Armand heeft direct een aanbeet maar herken em nog niet.

Maandag 17 september 2012 zijn we pas om 11.00 uur beneden en zitten aan de koffie. We zouden gaan vissen maar we zagen ons bedje vannacht pas om 04.00 uur en de andere 4 dagen waren ook lang. John vierde zijn trouwdag maar dat was in London en met de (auto)trein is dat toch dik acht uurtjes toeren.

Vanuit Dover zijn we via Hedel naar Hellevoetsluis gereden om Norma af te zetten want die had wat afspraken staan waar ze niet onder uit kon komen. En om op maandag ochtend naar Utrecht vanuit Hellevoetsluis is natuurlijk onbegonnen werk. En wij, we gaan vissen maandag maar we doen de voordeur om 03.00 uur open en na een borrel en herhaling studio sport waarvan we de uitslagen niet meer van herinneren wordt vissen bij het kraaien van de haan dat is geen optie

Op je blote poten in de vossendrollen, Engelse traditie…

En als Armand de PC’s heeft bijgewerkt met onder anderen CS6, heerlijk werkt deze trouwens, bij Mario een vis vergunning heeft gehaald zijn we pas om 17.00 uur bij de helling van Middelharnis. Geen punt voor onze Mac It’er want hem gaat het eigenlijk alleen om het varen en dat zo liefst het hards mogelijk dus blazen we met zestig km naar onze eeerst stek. Het is nog heerlijk op het water met een zonnetje en twintig graden. Eigenlijk door de wind kin je net niet in een T-shirtje zitten maar de eerste aanbeet is voor Armand en omdat hij dit voor het eerst doet herkent hij em niet maar natuurlijk zie ik het aan zijn top. Zo’n venijnige tik die die tot in z’n elleboog moet voelen

Zijn eerste zander, en zo’n vadertje glasoog vergeet je niet meer.

Maar dan is het wel raak en pakt hij zijn eerste snoekbaars van zijn leven en de dag kan niet meer stuk. Want vorige week was het nog niets, nada, geen tikkie, en lege haken en nu zijn we precies op tijd zou later blijken. Ze zijn loss. Op de helling gingen twee Belgen er uit met één tik op hel de dag. En op de andere boten was het niet veel beter maar wij vallen met de neus in de boter

Hij gaat gewoon door waar hij gebleven is.

Fantastisch gaat het en dat is leuk zeker omdat Armand voor de eerste keer mee gaat op onze geliefde rover. We hebben het zo naar de zin dat we helemaal de tijd vergeten en zeker de honger. Op maandag is de Hoad dicht bij de helling en we hadden ons zo verheugt op bamihap met sambal en een hoop maggi en een berenpoot, zo’n bal gehakt met uitjes en pindasaus beide op een vers broodje en wilde die dan maar onderweg in Oud-Beijerland gaan halen.

Mooi die kop.

Maar het begint al donker te worden en de trui moet aan en we kijken op de tegenwoordig een I-phone want een horloge is “not done” en zien dat het al tegen zevenen loopt en Henny zou chinees halen als ze terug komt van de honden halen van het logeeradres in Zevenbergen

Zo af en toe haak ik er ook eentje.

Dus gaan we er uit zonder vette hap met beide met een smile van oor tot oor. Zo slecht als het weken was zo goed was het deze late uurtjes. De water temperatuur is naar beneden gegaan en ondanks dat het Haringvliet vol zit met aasvis tientallen miljoenen moeten dat zijn want het lijkt wel of het regent langs de kanten een paar meter breed zoveel kleine visjes zijn er die ‘s avonds springen en azen aan het oppervlak

Mooi voor de donker thuis.

Hebben we ze vandaag toch gevonden. Jammer dat ik morgen er niet onder uit kan met en paar klanten want anders bleef ik nog een nachtje slapen en konden we morgen weer gaan hoor naast me zeggen en dat willen we horen natuurlijk. De koorts is aangewakkerd en die vergunning die vandaag is opgehaald die wordt zijn tijd goud waard nog dit jaar. En in de auto op de terugweg worden we gebeld door Henny precies op tijd dus of ze al kan gaan bestellen en als we thuis komen stappen we gezamenlijk binnen en kunnen we gelijk aan de Indisch chinese hap. PrimaBalarina geregeld allemaal. En als Armand een paar uurtjes later weg rijdt op weg naar Hedel gaan mijn gedachten al weer naar morgen einde van de middag. Toch maar weer een paar shadjes leren zwemmen denk ik zo.