Blokkendam Binnenkant

Joop met zijn gelukspet.

Vissen op de zeebaars kon eigenlijk altijd bij de blokkendam. Kijken hoe de wind staat en dan kiezen voor de binnen of de buitenkant vissen. Met de Linder achter de Frontera 4×4 kan ik en eigenlijk overal traileren.

Maandag 14 augustus 2006 gaan we dus er in aan de binnenkant. Je houdt het tij in de gaten en zo kan het zijn dat je pas ’s middags om twee uur er hoeft te zijn. Het heeft geen zin om er te vissen met dood tij. Twee uurtjes voor tot twee uurtjes na hoog water is een prima schema. We wonen lekker dicht bij, het is heerlijk om in dit delta gebied te wonen. Binnen een half uurtje kan je overal op vissen

Er zijn er meer die aan de binnenkant vissen.

Als je dan hoort dat er sportvissers zijn die het gewoon vinden een kleine twee uur te rijden naar de stekken dan zijn wij vet in het voordeel. Zeker die vliegvissers die op het Oostvoornse Meer hun geluk willen proberen. Die komen uit Duitsland, België en zelfs Frankrijk. Dan ga je niet voor een paar uurtjes maar maak je er een hele dag van. Wij kunnen in de goede uurtjes vissen en als het tegenvalt komen we gewoonweg de volgende dag terug

Die zit op een goed stukje.

We trollen wat en zodra we aanbeten krijgen gaan we er werpen met delta visjes en pluggen. Soms moeten we een omweg maken want het is wel de kunst zo dicht mogelijk je plug langs de blokken te trekken. Het liefst er tegen aan. Deze vlieg visser zit op een hotspot vandaag want daar hebben we op de heenweg al een paar vissen gevangen. Je onthoud het door de tekens op de stenen

We hebben weer wat heerlijke vooruitzichten culinair gezien.

En zodoende zijn we weer bijtijds voor donker thuis en hebben een heerlijke middag gehad op het water met mijn vismaatje. Joop doet altijd fileren dan maak ik de motor, boot en vis spullen schoon. Want dat is wel een dingetje met dat zoute water. Maar die aanbeten en drills daar kan geen zoetwatervis tegenop. Dus zullen we dit jaar nog wel eens het zoute opzoeken ben ik bang voor.