Buckaroo’s 24.5 Voornse Kanaal

Grabbelen.

Na de goede vangsten van vanmorgen in de vestinggracht van Hellevoetsluis ter hoogte van de Glacisweg vissen we vanmiddag woensdag 29 mei 20024 weer op het Kanaal door Voorne vanaf steiger 80 bij het gemaal van Noordermeer.

In de twee laatste twee uren elf brasems vangen is me nog nooit gelukt dus zo’n herhaling jawel heel graag.

Harry trekt eerst een nummertje uit de grabbelton van Marco en pakt steiger 86, Dan ben ik en wat denk je net als vorige week zit ik naast degene die voor mij een kokertje blind kiest. Hoe bestaat het. En als Glenn dan aan de andere kant van me komt zitten zijn de opmerkingen niet van de lucht. De drie indo’s naast elkaar.

Ik heb deze keer geen broodje genomen. Toen Marco het op de app melde was ik net terug van de VethsVK vissen en aan twee broodjes met frikandel bezig te verorberen. Dacht dat is wat teveel van het goede maar nu ik het ruik ben ik wou ik dat ik het terug kon draaien. Heerlijk natuurlijk.

Oeps.

Zo’n geintje zou ik ook flikken dus wie de bal kaatst.. Maar met uitstappen schiet de auto van Marco nog wat naar voren en hij heeft stinkende mazzel dus. Zou zonde zijn van zijn mooie bak.

Het riet begint al goed te groeien. Volgende week zitten we alleen te vissen. Dan ziet je je buren niet zitten. Naast me dus Glenn, daarnaast Mike, Nico en op de kop Theo

Links van me nog voor het gemaal zit dus Harry nog net te zien en de rest zit aan de andere kant van het gemaal.

Het is verschrikkelijk taai vanmiddag. Gelukkig een beetje afleiding een moeder met elf jongen. Waar Paps is die is in geen velden of wegen te zien. Ze scharrelen om me heen en aan de overkant maakt ze ruzie met twee koppels meerkoeten die ook twee jongen hebben. Die zijn wat veller want ze wordt verjaagt van een groot nest aan de overkant. Maar die kuikens van die meerkoeten willen steeds tussen die kuikens van de eend zwemmen en dat geeft wrijving.

18.36 uur.

Dan eindelijk wat beweging maar die telt niet om te wegen. Harry vraagt om er meer te vangen. Twintig kan die er wel gebruiken.

19.32 uur. Ik breng geluk mee.

Na twee en half uur mijn twee stekken te hebben onderhouden gaat ik even bij Mike kijken. Die kijkt ook tegen een onbewogen top aan. Nog geen lijnzwemmers helemaal niets krijg ik daar te horen.

Maar als we ouwesexhostessen op dat steigertje gaat uit het niets in één keer zijn top hoepeltje rond. En deze aanbeet is ook het enigste dat die vanavond zal zien.

Ik probeer het nog op zes tot zeven meter met de bolognese maar ook hier geen enkele aanbeet kunnen registreren. Wat een sof na die goede vangsten va vanochtend met de VethsVK.

Aan de andere kant van de sluis is het niet veel beter gesteld. Marco heeft een brasem, bliek en baars kunnen foppen. En weer heel knap gedaan. Kees heeft met de vaste stok op vier meter dik 13 kilo blieken, kolblei en vijf brasems kunnen vangen.

Wat een avond vergeleken met de ochtend. Dat maakt toch een heleboel goed. Op het gehele Voornse Kanaal is het slecht gesteld met de vangsten. Met al die Engelse wedstrijden denken we dat het daardoor komt Daar ligt nu zoveel voer te gisten dat de vis al weg getrokken is richting Haringvliet. Wel leuk is die wolken speldenknop er langs komt onder de kanten. Wat een aasvis is er weer.

Bericht van de captain Marco.

En dan rest ons nog de totaalstand.

Woensdagochtend 5 juni 2024 vissen we met de VethsVK in het Voornse Kanaal ter hoogte van de Ravelijnstraat. Om de beurt kiezen we een watertje waar we gaan vissen en deze week was dat Jan de Bruin. Die vist daar graag met de vaste stok. Net als twee weken geleden bij de zwarte boot vist die dan zoals we noemen “voorvissen”op de stek waar dan woensdag de wedstrijd is. Na drie uur ruimt die op en geen stootje gezien. Vorige keer zijn we toch bij de Bieb gaan vissen en dat was een drama zoals het te lezen was in de BaaBusterAvonturen. Maar nu veranderd Jan zijn keuze en gaan we naar de 8Vijver. Vis zwemt natuurlijk en het kan heel anders zijn een paar dagen later. Ook de luchtdruk en stabiel weer doet een duit in het welbekende zakje. Maar in het Voornse Kanaal hebben we weinig geloof, het is wachten op de voorns die volgende maand weer massaal zullen arriveren.