Yamaha Pro Fishing Chellance dag 1

Deze app kregen we om vijf voor acht en die moet op elke foto meegestuurd worden.

We hebben ons aangemeld voor de Yamaha Fisch Challenge op 26 en 27 juni 2021. Een leuke generale voor de Pike Fishing Team. We doen immers over twee weken mee aan het street fishing in Rotterdam. Daar kunnen we ons dan weer plaatsen voor het NK dat we vorig jaar jammergenoeg miste door de Covid regels. Dus moeten we ons weer in de top vissen om ons opnieuw te plaatsen. Maar nu eerst deze Chellenge tot een goed einde brengen. We hebben er zin an

We willen het met de boot gaan proberen want we denken dan grotere exemplaren te kunnen vangen van 2 snoeken, 2snoekbaarsen, 2baarzen, een roofblei of winde en een meerval. Een meerval zal niet gaan lukken maar de rest moet kunnen hier in het delta gebied

Dit zag ik een paar weken geleden voorbij komen.

Toen ik de de nieuwe vorm van wedstrijdvissen voorbij zag komen was ik gelijk enthousiast. Geen grote prijzen pot zodat sjoemelen niet nodig is en dito het inschrijfgeld. Hoe kunnen ze dit er allemaal voor doen

Dat ziet er allemaal profie en verzorgt uit.

Naar Wim doorgemailt en die heeft er ook gelijk oren naar. Schrijf jij ons in als je het wat vindt zeg ik. Onder Bassbuster of Pike Fisching vraagt Wim gelijk. Dat maakt me niet uit maar op de dag gaan we toch in onze nieuwe outfit het water op van het Pike Fishing Team.

Het is heerlijk op het Spui.

We traileren weer en het is adembenemend. Wat een dag om te beginnen. Bladstil in de haven. Op het Haringvliet een zuchtje. Wat wil je nog meer

Net voor 08.00 uur zijn we er klaar voor.

We varen richting het Spui. Het moet raar lopen willen we daar geen roofblei en baarzen kunnen vangen in dit jaargetijde. Het is de beste stek ervoor op het Haringvliet dus daar willen we beginnen

Ik verwacht dat deze lijst volgende keer een stuk langer zal zijn.

Het is gewoonweg een hele leuke competitie en iedereen mag op zijn eigen stekkie vissen. Je moet je foto doormailen met bijbehorende pet en meetlint.

Een foto doorsturen met pet en ééntje met meetlint en logo van deze dag.

Al snel meld zich de eerste roofblei na er zeker drie te hebben gemorst. Wat een beuken zijn het weer en je snap niet dat ze niet blijven plakken. Als je zelf de Chubby maar evenentjes aanraak zit de dreg vast in je vingers. Het is ook gelijk een hele mooie van 76cm

En even later staat je in de lijst vermeld.

En als we die dan doormailen staat die in no-time op de lijst. Het gaat fantastisch eigenlijk niets te klagen. Al snel hebben we onze roofblei in de boot. Andere plugjes op de spelt en proberen een Ridder Perca te scoren want die moeten hier ook in de buurt foerageren. Wel ff goed zoeken tussen de stenen en dammetjes waar we vinden ze al snel

En de baarzen dat lukt ook vrij snel.

En jawel hoor. Binnen tien minuten vang ik twee mooie baarzen. Het verloopt hartstikke goed eigenlijk allemaal. Wat een begin van de dag

Om negen uur staan we zelfs op de eerste plaats.

We staan zelfs heel eventjes op de eerste plaats maar kunnen dat jammer genoeg niet vasthouden. Het zal lastig worden een meerval te scoren hier in het Deltagebied. Die heb ik nog nooit gevangen hier op het Haringvliet. Het kan altijd natuurlijk ze zullen er ongetwijfeld zijn daar ben ik zeker van

Op de redactie hebben ze het er maar druk mee.

Alles wordt als een speer verwerkt. Goed gedaan mannen het is fantastisch en we weten nu al dat we volgende keer weer mee doen

Half elf we gaan achter de snoekbaarzen aan.

Tot aan de middag kunnen we het geweld in Nederland het nog bijbenen

Tot in de middag kunnen we het geweld voor blijven.

Maar we kunnen geen snoekbaars vangen. Vadertje glasoog geeft niet thuis vandaag. We geven de WPC de schuld. Al dat geweld de laatste weken hier in dit deltagebied. Al die vissen zijn murw geslagen door die wedstrijden en helemaal van slag. In het Vuile Gat verspeel ik nog twee toch velle aanbeten. En dat terwijl ik met een dreg vist op een uiterst klein shadje. Dat doe ik al vele jaren niet meer maar vandaag wil ik ze geen enkele kans geven te ontsnappen. Maar ze zijn zo uitgenast vandaag. Ik mis zelfs een staart aan de shad na een aanslag

We zakken steeds verder af op de lijst.

We hebben echt die twee snoekbaarzen nodig om in de top vijf te blijven maar het lukt ons niet laat staan een snoek te strikken hoger op op het talud langs de rietkragen en boven de wiervelden. We werpen ons het ongans met spinnerbaits, pluggen, shads alles wordt uit de kast getrokken

We hebben onderhand een tennisarm.

Als we vanaf Tiengemeten in het vuile gat weer terug varen overal de kanten uitgooiend vanaf ondiep en zelfs tussen het riet terug trekkend naar het talud zien we weer een grote school meeuwen en vooral die sternen vreetpartij en we kijken elkaar aan. Dan nog maar een roofblei en we ankeren er op een gepaste afstand. We zijn toe aan een aanbeet, een aanslag op ons kunstaas. Dat is verslavend

Jammer doet niet mee.

We proberen de grootste door te zenden maar steeds komt er een paar centimeter bij totdat we horen dat er maar één roofblei geld. Weer niet goed gelezen door ons beide we dachten van alle vissen twee. Je vist immers ook met z’n tweeën. Maar we hebben een heerlijk laatste uurtje natuurlijk en daar gaat het om

De eindstand van vandaag. Morgen moeten we ons best gaan doen.

We hebben eigenlijk heerlijk gevist vandaag. De zanders en groenjassen konden we niet vinden maar morgen weer een dag. We hebben tijd vanavond om het een en ander te te overdenken. Waarom kan ik geen snoekbaars vangen. En snoeken is altijd een probleem geval bij mij. We slapen er een nachtje over. Morgen weer nieuwe kansen.. Heb er zin an