Weer lekker bezig geweest

Het is fantastisch weer en we zijn de enigste, ook op de Haringvlietdam waren de P plaatsen leeg.

Dit kan je natuurlijk niet verzinnen maar Leo is vannacht 30 september 2012  in slaap gevallen terugkomend van de ECT in het busje en wordt wakker gemaakt op de eind halte. Moet hij midden in de nacht nog een uurtje of twee wandelen terug naar huis dus 13.00 uur gaan we niet halen om te vissen op het Haringvliet

Oké dan wordt het 15.00 uur als we aan de helling staan dat maakt ons eigenlijk niet zo veel uit. Leo moet toch zijn slaap uurtjes maken want morgen moet hij weer om 06.00 uur paraat staan op de Maasvlakte. Kan ik mooi wat klusjes afmaken in de tuin en rondom het huis zo is Henny ook weer helemaal tevreden. Moet wel bekennen dat er nog zat overblijft om te doen…

In de haven is het windstil tussen de bomen en belangrijker tussen de buien door.

Windkracht 4 weliswaar maar tussen de buien door valt de wind en achter de dijk bij Middelharnis is het goed vertoeven. Leo heeft eigenlijk gelijk vis weliswaar geschept met een schepnet voor de neus van een meeuw. Die kreeg hem niet binnen en zat er flink op in te pikken. De vis is waarschijnlijk, ik weet het wel zeker eerder vandaag gevangen en weer terug gezet omdat hij de minimale maat niet haalde. We prikken de zwemblaas door zodat de kreeftjes, garnalen etc. er wat aan hebben allemaal weer voedsel voor vadertje glasoog. Want vandaag spugen ze kleine garnaaltjes uit samen met speldaas

Het is zonde van deze vis.

We vissen weer stek één rond de haven helemaal uit en op twee tikken bij Leo is er niets te beleven alleen dat ik er achter komt dat de accu het niet doet van de Hummingbird. We willen wel diepte weten dus varen we weer de haven in om de grote accu achter in de wagen op te halen waar we de boot mee trailleren. Als we die aan sluiten zien we dat het aan een stekkertje ligt wat niet goed contact maakt. Gelukkig want we hebben net van het weekend met Joop alle accu’s nagekeken en uit gerekend hoelang elke accu moet laden wanneer hij vol is. Wel belangrijk natuurlijk als je elke dag wilt vissen en de lader de accu niet vol krijgt binnen twaalf uur en we dachten alles voor elkaar te hebben. Doet zo’n stekkertje het rottig in de regen. Hoe kan ik aan mijn vismaatje Flo twijfelen… Het zou niet in me op komen. We varen gelijk naar stek twee en het is eigenlijk gelijk bal. Voor alle twee wel te verstaan. Beide een mooie dril en de slip moet zijn werk doen. Prachtig is het die vluchtpogingen pareren en onze stokken staan hoepeltje rond met af en toe de top ver onder water

We krijgen er allebei een beuk op.

Jeetje we lieten hem zakken en allebei krijgen we een niet te missen ramm er op en de smile is van oor tot oor. Tjeetje we staan te drillen op ondiep water en wat is dat mooi proberen de vissen uit de stenen te houden vooral als ze de diepte in willen gaan langs het talud naar beneden en meters lijn nemen. Het loopt hier naar dik twintig meter dus het is feest. Ze gaan echt van kiet en we genieten van volle teugen en dat de lijn het houd langs die scherpe mossels. Vandaag moeten we een paar keer lijn afknippen die te veel beschadigt is door de schelpen wan scherp als een scheermes zijn die. Je heb hier echt minstens 40-42mm FluorCarbon Leader nodig als onderlijn

Die van Leo is een hele mooie.

Het is weer fantastisch en doubletten zijn aan de orde van de … Dat is wel wat anders als vanaf de kant op de Punt. Jammer dat we niet elke dag er op uit kunnen met de boot met dat weer in Nederland

Doubletten.
We zijn lekker bezig.

Af en toe regent het pijpenstelen maar wie geeft daar om als het zo goed is. Wel krijgen we zelf ook dorst natuurlijk maar Leo mocht uit de ijskast van het treetje “Wicky” maar vier pakjes meenemen. Hahahaha die Monica is wel streng voor Leo hoor maar we hebben aan board genoeg frisdrank te drinken en met de krentenbollen van Tim komt dat helemaal goed. Moet Tim maar broodjes met jam meenemen naar school en ranja om te mixen met water hahaa. Is trouwens lekker die framboise sap was weer een prima lunchtrommeltje bedankt Monica…

Tuurlijk is het goed en vol overgave genomen.

Maar als het stilvalt en we zijn zeker tweehonderd meter afgedwaald dus dit keer het hele talud wel heel ver afgevist gaan we nog even het Spui op. Leo heeft nog nooit op stromend water geverticaalt en dat weet hij nu dus ook. Nadat ik een mooi zander weet te strikken pakt hij een dikke baars in de regen. Het weer verslechterd en we staan zelfs in de boot in het water

Maatje Kasteelbaars.

En op stromend water is dat heel wat anders als vanaf de kant op de Punt dus die is in extase. Gelijk verkocht en beslissen dat we de volgende keer gaan naar de Oude maas. Onze rovers vangen tussen de autowrakken en wasmachines.

Dag kon al niet meer stuk.

Een oude strijder dus goudbruin alles al meegemaakt. Heb ik het natuurlijk over de vis

We traileren eens een keertje bij schemer licht i.p.v. stikkie donker.

En dit keer zijn we voor donker op de helling terug en hebben weer een prachtige middagdag gekend. Is deze dagen precies goed de middag vissen naar het vroege schemering toe. Wel lekker is dat zoiets als dat ze brunchen hebben uitgevonden voor langslapers. We zijn niet allemaal van die vroege vogels het zal de genen zijn.. Wat is het toch fantastisch vissen op het Haringvliet we wonen in een prachtig delta gebied want er zullen er jaloers zijn om te kunnen zeggen we gaan ff een paar uurtjes de boot nat maken en je schuift hem bijna vanuit je garage het water in.. Morgen komt Ome John uit Londen over en waarschijnlijk een hengeltje uit gooien dus moet ik weer aan de bak. Afzien hoor…

Reactie’s

Freek,

Ja en nou ben ik het zat! Ik wil ook snoekbaars vangen.

Ik kom morgen naar Nederland en overmorgen gaan we vissen WEER OF GEEN WEER!

Nee ff zonder gekheid kan je donderdag mij meenemen vissen?

John

Misschien doe ik iets niet goed, maar ik krijg m niet geopend…

Groetjes, Ina

Ja, nu wel gelukt.

Het is toch erg, moet dat kind zijn lunchtrommeltje er ook nog aan geloven !!!