Daar heb je een vismaat voor

Die is er altijd klaar voor.

Woensdag 19 augustus 2009 was het dan zover. John kon zich losrukken uit zijn werk en ging niet eerder terug naar Nijkerk nadat hij een snoekbaars zou zien. Hij had een plaatsje gevonden bij Dickie en Frans Riedijk op de camping ‘t Weergors tegen het natuurgebied aan langs het Haringvliet in Hellevoetsluis. Daar kan je perfect bivakkeren met een caravan. Ik ken Frans al jaren i.v.m. zijn foto- en drukwerk die hij aan mij uitbesteed. En alle prijzen die hij in de wacht sleept van ANWB, rijwielerbond, weg in eigen land, Tulip Parcs, Adac, etc. werd maar weer bevestigd door John en Jolanda. De accommodatie is daar perfect en de sanitaire voorziening hadden ze nog nooit zo schoon gezien tijdens hun camping reizen. Nadat de  caravan gestald was kwam vanachter een bord mosselen uit de vesting een telefoontje. Of dat alles gereed was om te vissen. Bij mij staat alles altijd startklaar om het ruime sop op te zoeken dus dat was geen probleem. Ik zou hem oppikken op de camping en voor aasvisjes zou hij zorgen.

Dus na onderstaande e-mail van John afgesproken om 17.30 uur.

Beste Freek,

IK ben het helemaal zat die verhalen van jou!!

En maar vangen en maar ophalen die vissen, begrijp je niet dat wij ontzettend jaloers zijn op dat “lekkere in je bootje, mij doet niemand wat lekker vangen gevoel”

Nou wij zijn het zo zat dat wij volgende week op de camping van HELLEVOET de caravan opzetten en ook de wateren daar gaan bevissen of het nou trollen, slepen, feederen of blinkeren is maakt ons geen donder uit.

Ik heb tegen rob gezegd dat we pas terugkomen  als ik een voldaan vis gevoel heb en de netten vol en minstens 1 x ge BB  hebt met ZELFGEVANGEN VIS

TOT VOLGENDE WEEK

Let nu op John, zo moet dat dus.

Onderweg kom ik langs het huis van Waldi en de vraag was nog niet uitgesproken of de hengel lag al in de auto. En gelukkig was hij erbij want we kregen een lesje diagonalen vanavond. Het was taai vanavond zou Floris zeggen. Net als de andere dagen kregen we al snel een aanbeet en een mooie vis op Waldi zijn hengel maar dat was het dan ook. Hier en daar een licht tikkie en dat was het.

De BassMeister is lekker bezig.

Verkassen naar dieper en een talud opgezocht van 16 naar 7 leverde ook geen aanbeten op. Dat wat gisteren nog tikken opleverde en naar de schemer toe hebben we afgevist vanaf 7 naar 5 meter en eigenlijk tussen de bootjes die een slaapplaatje zoeken langs het Haringvliet. En daar staat mijn hengel helemaal rond. Dacht eerst dat ik vast zat en vergeet helemaal dat ik met dood aas sleep. Ik wil hem los lostrekken en zit echt vast. Dan geeft “het” mee en krijg er een paar bonken op. Ik geef de vis geen ruimte en sla automatisch. De hengel gaat zeker twee maal rond. En dan denk dan van o ja, heb dood aas en geen sjet en hoop dat het aasvisje diep genoeg in de bek van de rover zit. Deze houd vol en bonkend wordt er lijn genomen. Joepie denk ik nog. Ik heb em en dan valt de lijn slap en ik krijg m’n aasvisje van hem flink toegetakeld terug. Wil je wel vertellen dat de adrenaline stoot weer toppie is hoor. Het wereldje is weer klein geworden. We vissen nog even door op deze rand op 5-6 meter en Waldi maakt onze avond goed door nog een mooie vis te vangen.

Nog eentje aan board.
Tweede dus van de avond voor Waldi.

Morgen gaan we het weer proberen maar dan wat vroeger op de dag. Ze geven heel slecht weer op einde van de dag en je komt niet helemaal uit Nijkerk om Waldi vissen te zien vangen. Die wil je zelf haken dus zo afgesproken. John vangt weer de aasvisjes en zo te zien gaat dat deze keer hem goed af. Kwam om 10.00 uur aan op de Camping met lekkere broodje gebakken ei met spek en het aas emmertje werd gevuld door….. juist ja Jolanda.