Dag 2 Fish Challenge ’22

Dag 2 van de challenge 25 juni 2022 en we staan er goed voor. als we twee snoekbaarzen kunnen vangen dan kunnen we denken aan upgraden. Maar we gokken helemaal verkeerd vandaag. We hadden naar het Voornse Kanal moeten gaan dat vol aasvis zit dat heb ik gezien met de witviswedstrijd met de Buckaroo’s, of beter de Oude Maas op richting Merwede of naar de Amer maar dat is allemaal achteraf.

En mijn vader zei altijd, achteraf kijk je een koe in zijn hol. Daar heb je niets aan maar toch hier ons verslag van vandaag

We beginnen vandaag met een tweede gele kaart

Dat zijn geen grappen dus we zullen voorzichtig zijn met foto’s inzenden

Oooowhh wat lekker

Tis de verkeerde soort maar zo lekker die run. Wat een spektakel weer en we dachten echt te udaten wat ging deze roofblei er vandoor. Spoel bijna leeg en tussendoor van die dikke runs

Tis de verkeerde maar zo lekker die runs

Tja baarzen zijn er zat te vangen

We zitten heerlijk

Het is er heerlijk vertoeven op het water

De stand van negen uur
De rest is ook gestart

We beginnen weer op het Spui. De Haringvlietsluizen staan open maar het stroomt voor geen meter op het Haringvliet. En de aasvis is al helemaal niety te vinden. Nog veel te klein. We zien schooltjes speldeknoppen van een cm en iets grotere rond de drie cm.

Ook Wim doet weer een duit in het zakje

Maar zo moeilijk als ik altijd baarzen kan vangen op het Haringvliet zo makkelijk gaat dat deze dagen. We missen wel de mooiste van de dag

Wat een gave vissen vangen we vandaag

We missen wel de mooiste van de dag jammergenoeg al in het net. Een dikke vijftiger. Dacht een roofblei te netten maar als hij bij de boot boven komt zien we een kapitale dikke baars naar lucht happen. Wim steekt het net te water maar door de stroming wordt die omhoog getrokken en de plug raakt het net. De Perca was maar net gehaakt dat zagen we al en een keer schudden met de voorste dreg in het net en weg is onze prijsbaars. Gelukkig hebben we een dikke roofblei gister van 80cm gevangen en moet dat onze trofeevis worden

Wat een krachtpatser

Maar als ik even later weer een beuk te verduren krijg dan denken we dat we die roofblei gaan updaten. De vis blijft maar gaan en de lijn doorklieft werkelijk het water. Wat en runs vijf zes keer trekt die de spoel leeg en als de boot voor de vis in zicht komt is het nog niet gedaan. Wat een explosies zijn het en weer meerdere keren door de slip en rammm er steeds weer vandoor.

Daaag splitring

Als de Rfb in het net is schiet de plug los. Dat gebeurt meerdere keren vandaag zodra de spanning van de lijn valt liggen ze los in het net maar deze keer is anders. Ik mis een dreg en deze zit nog in de lip van de roofblei. Wat een krachten komen er dan toch los de splitring is helemaal uitgebogen

De andere deelnemers

Het is nog vroeg maar we willen wel achter de snoekbaars aan. Die moeten we nog hebben voor een goede klasering aar we zijn verslaaft aan die dreunen op de hengel. soms elke worp is raak en ook weer zomaar los. Hoe bestaat dat toch een knal op je kunstaas en de Godfather hoepeltje rond om na een seconde weer los te schieten. Als wij de lug maar aanraken zit die vast, Doe geen wollen kleding aan want je komt thuis met allemaal gaten er in. Gelijk na een misser de plug door de stroming mee laten voeren en weer over die plek heen trekken en geheid weer eed dreun op de top. Soms na vijf zes keer blijf die eindelijk plakken

Nog eentje dan

Maar om elf uur verlaten we de stek op zoek naar de snoekbaars, Hier op deze stek zijn die nu in iedergeval niet dat is wel duidelijk.

Zoeken maar niet vinden

Voor Den Bommel niets en langs Overflakee naar Stad aan ’t Haringvliet kunnen we ze ook niet vinden. Het is ook hartstikke druk overal want de WPC begint woensdag. Dus overal boten op mijn stekken die ook op zoek zijn naar de vis.

Een tennisarm

En de wierbedden bestoken met spinnerbaits, weedloze shads en pluggen maar het levert niets op voor ons. Om ons heen zien we ook niemand wat vangen en dat geeft dan nog een beetje aan dat we in ieder geval niet weten wat we verkeerd doen of dat ze er gewoonweg niet zijn

Natuur om je heen is ook heerlijk om naar te koekeloeren
Update 13.46

Wij denderen naar beneden dus zonder vangsten die tellen voor de Chellance

Terwijl in de rest van Nederland wel wordt gevangen

Maar nee het wil niet lukken, dan maar naar de overkant bij het Hoornse Hoofd en langs de zeedijk waar we gister nog een snoek vingen maar ook hier geen teken van zanders

Die had ik wel willen aanslaan

En net op een nieuwe stek zien we een aanval van…. Maar wat we ook proberen we krijgen geen aanbeet

Update 14.14
Ze doen het zelfs voor hoe je dat moet doen

We proberen het zelfs in de haven voor het Voornse Kanaal maar daar is het helemaal doodstil

Zelfs in de haven geprobeert

Wim kruipt nog even de kant op om het bij het sluisje te proberen

Het weer is fantastisch

Over het weer mogen we vandaag niet klagen. De wind trekt wel aan en we zijn blij dat we gekozen hebben om dichter bij huis te gaan vissen de laatste uren. Met witte koppen op het Haringvliet ben je met deze wind klets nat van het boegwater wat er over heen slaat

Net als vorig jaar de grootste Roofblei
Doet altijd zeer de eerste worp tweede dag

We eindigen net buiten de top tien op plek elf zonder snoekbaarzen maar pakken toch net als vorig jaar nog een mooie prijs van 100,-. Maar met die benzine prijzen van vandaag schieten we er € 50,- bij in en met wat verspeelde pluggen en shadjes € 30,-. De eerste worp vandaag blijft mijn plugje in vuil hangen en ben em kwijt. Spelt denk ik niet goed dicht gedaan. Maar we hebben we een fantastische dag vissen gehad. Mooi weer en heerlijke vangsten. Voor volgend jaar heb ik me al aangemeld. Tuurlijk doen we weer mee. Sjoerd Beljaars, Bo Staartjes en Crew van RoofMeisters bedankt weer voor de organisatie van dit fantastische evenement. Zo gemoedelijk en wat een leuke reacties allemaal van iedereen op het blog

Jipiehaaaheee
Net als vorig jaar weer de grootste Rfb

Dus toch nog in de prijzen ondanks een slechte tweede dag. Vorig jaar een roofblei van 78cm en deze keer eentje van 80cm. Zijn we blij mee