Dag 1 Fish Challenge ’22

Moet bij elke foto te zien zijn

We hebben er zin an. Wim is er op 25 juni 2022 dik voor zevenen en we nemen eerst een bak koffie. Alles staat al klaar dus we kunnen vertrekken na bak koffie een grote boodschap te hebben weg gebracht.

Iedereen kan meedoen vanaf de kant, streetfishing, bellyboat, bakfiets, kano, bootje younameit. Vorig jaar ook mee gedaan en zodra ik zag dat ze dit jaar het weer organiseerde me gelijk in geschreven. Wat een leuke wedstrijd is dit

Meetlint opgestuurt met petje en sjaal

Ik krijg een meetlint binnen om de vis op te leggen en op het laatste moment een badge die je er dan bij moet leggen. Heel simpel dus. Op het meetlint plakken wij een hoekprofiel zodat alles wat makkelijker verloopt als de vis er op ligt en ff niet spartelt

Het weer is fantastisch

We zijn ruim op tijd op de helling en het is nog rustig. De WPC start deze week dus dat word wel anders deze week hier. Sta je in de rij

Alles is vandaag live te volgen

Het plaatje met foto’s is van vorig jaar. Ik sta er op voor de grootste roofblei. Hoop dat dat dit jaar weer gebeurt. We zetten er alles op want meerval en grote snoeken daar zullen we cm verliezen. We gaan weer voor de grootste Rfb. als prijs. Vingers cross

Meetlint en pet zijn toegestuurt

vrijdag 22:18 Alle teams die deelnemen aan deze editie. Maar liefst 38 x 2 tot de tanden toe gemotiveerde roofvissers. Hoe gaaf is dat?!

Renzo© & Tygo van Berkum, Feije© & Fair Graphorn, Elzinga© & De Jong, Van den Dungen© & Van Beers, Roethof© & Ongolesono, Van Giessen© &Van Vugt, Hofstede© & Heijnen, Sijtsema© & Hoekstra, Sjoerd©  & Wout de Bijl, Burgers© & De Bakker, Brands© & Niesink, Van Erp© & Demmers, Abrahams© & Jejanan, Roy © & Sten Klein Gunnewiek, Van Doremalen© & Huisveld, Van de  Beek© & Van der Weij, Joeri© & Stefan Sanderson, Bjorn© & Henk Klein Geltink, Hankel© & Schouten, Gineke© & Harm Visser, De Jong© & Van Schaik, Dave © & Sem Passemiers, Bergboer © & Jonker, Marco© & Loek Benne, Lo Piano© & Van Daal, Oosterhuis© & Van Amen, Bomhof © & Schellingerhout, Piquer© & Meijer, Niclas © & Heleen Vermaas, Dorenbos© & Van der Veen, Klooster© & Van den Hul, Leus© & Labobar, Nick© & Kees Nieuwdorp, Vellinga© & Van Leuwen, Keja© &  Van Rooijen, Dijkman © & Burkels, Wilar© & Peter Rijs en René© & Daan Peters

24 juni 22:07 Een dag vol met voorbereidingen, maar we zijn er klaar voor. De Yamaha Pro Fishing Cup. Een uniek concept. Vorig jaar voor het eerst en nu de tweede editie. Wij hebben er zin in. En in dit blog 2 dagen non stop updates van vangsten, toffe foto’s en natuurlijk de nodige humor.

De eertste worp en misser en de tweede is gelijk raak

Wat een mazzel kan je hebben. We vallen met de neus in de boter aan het Spui. We zien al sterntjes jagen aan de oever langs de basalt keien en we werpen er onze chubbys naar en na een dikke misserf kan ik de eerste baars van de dag noteren

Even later pakt Wim een veel mooiere baars

Als dan even later Wim een dikke dreun te verteren krijg kan die aan de bak. De vis duikt gelijk de stroming in naar het diepe. Das sport hoor op dat lichte materiaal. Heerlijk er zijn toch geen obstakels dus lekker maar rustig uit drillen ne hopsakee in het landingsnetje

Iedereen is begonnen

Iedereen succes en we kunnen beginnen. Overal in Nederland wordt er nu gestreden om de prijzen. Het is een fantastisch opgezette toernooi. Prima gemonitord door de mannen van Roofmeister

Deze zijn al goedgekeurd. Nu nog updaten
Pak ik er nog eentje van 46cm

Het gat best lekker vanochtend we cvolgen de sterntjes en meeuwen en vangen de baarzen

Weer eentje van 47cm

Er zijn van die dagen dat je achter de roofblei aanzit om een dikke te scoren maar dan beland je in een baarzen festival

We zijn niet de enige die vis vangen

Wij hebben er geen tijd voor maar op de blogpagina is alles op de voet te volgen door iedereen. Ook dus het thuisfront en Martijn houd ons op de hoogte

En dan eindelijk Bammm

We zien die torpedo’s wel jagen maar we kunnen nog niet het juiste aas vinden en dan uit het niets krijg ik een dreun…Jawel hoor mijn bones vis. Voor mij is die tachtig maar wordt gezien als een 79cm op de lijst. Wat een mooie vis is dit

We doen weer mee

Met die 79cm doen we gelijk weer mee om de prijzen. Nu nog wat mooie snoekbaarzen en een snoek dan zitten we goed. Maar die eerst vinden. We gaan verder het Spui op richting oude Maas

Onder moeders paraplu

We trollen verder het Spui op naar wat stekken om een snoekbaars te vangen maar de stroom is er niet echt. Wat nu te doen. Nog meer baarzen of toch achter de snoekbaars en snoek aan. We besluiten naar het Hollands Diep te gaan i.p.v. de oude Maas dus gas erop en boterhammen etne met koffie. Helemaal nog geen tijd voor gehad

Nog in de top 3

We moeten snoek en snoekbaars vangen om in de top drie te blijven dus verkassen we naar andere stekken op het Spui en gaan trollend naar Zuidland maar daar 9s noets te vinden. We hakken de knoop door en gaan richting Haringvlietbrug. Daar hebben we vorige keer de snoekbaarzen ook vandaan gehaald

Er worden overal snoekbaarzen gevangen

Want de vangsten zijn overal beter dan op het Haringvliet en Spui. We moeten aan de bak

We zakken al naar plaats 7

Dus gas erop en naar de Haringvliet brug richting Hollands Diep

Niet goedgekeurd, logo zit er toch bij

Maar onder de brug en op de twee meter tot twaalf geen snoekbaars te vinden.Voor de brug, achter de brug tot de groene boei, niets nada te vinden van twee tot elf meter gezocht.. Zie ook geen aasvis en de stroom is er helemaal uit. Terwijl de Haringvlietsluizen open staan. Verkwiste benzine dus

De vrije val is begonnen net als vorig jaar

Wat nu, zolang het hier niet stroomt wordt het niet veel. We horen en zien pas s’avonds de standen. Daar hebben we onder het vissen geen tijd voor. Gelukkig maar want daar wordt je niet vrolijk van. We denken nog steeds dat een snoekbaars wonderen gaat doen

Enkele succesvolle andere deelnemers

We werpen op de terugweg het Vuile Gat af vanaf de kant naar dieper water langs en over de Wierbedden en planten waar we normaal wel een glasoog kunnen verschalken maar vandaag geven ze niet thuis

Tussenstand waar we op het moment supreme geen weet van hebben
Dat gaat wel wat ver we worden in de gaten gehouden

De comando’s oefenen weer en worden gedropt in de biesbosch

We zakken steeds verder weg

We fietsen terug richting Hellevoet en we zien op mijn stekken nergens echt beweging laat staan aasvis. In de haven zien we één tot vijf cm jongbroed. Twee worpen speltaas en vier cm dus maar normaal zit het Haringvliet er vol mee. Nu niet te vinden. We zijn denk ik nog te vroeg. Denk dat de snoekbaars nog op de nesten liggen en dat de eitjes nu onderhand uit komen. Aan de speldenknopjes aasvis te zien dat het nu tijd wordt voor de predators die moeten gaan fourageren

Deelnemers vangsten van vanmiddag

Op de terugweg pak ik nog een mooie baars maar we zoeken snoekbaars

Tis echt baarzen bal vandaag

Lekker hoor die dreunen op je godfather. Normaliter heel blij mee maar we willen een zander

De laatste lootjes

We gaan nog proberen bij de Zeedijk bij een oude stek van me van de WPC en waarempel. Een dikke dreun voor Wim. Die vist voor het eerst serieus met shadjes vandaag en op de Fox Natural Perch van 10cm een aanrader op de Punt vanaf de kant is het raak

Als mijn maatje een snoek vang is het feest in de boot

Man, man we zoeken snoekbaars maar dan staat de hengel van wim wel heeel hoepeltje rond. Das een hele dikke hoor ik em zeggen en ik staat al klaar om em te netten. Das een een dikke groene zeg ik als die boven komt en weer een dikke run neemt als die de boot ziet. We zijn nog wel ff bezig maar we kunnen haar landen. Wat een dikke mooie dame waar we reuze blij mee zijn. Er wordt een dansje in de boot gemaakt en de fietsers op de dijk moeten er om lachen

We zijn weer wat gestegen en nog op plek vijf geeindigt vandaag. We moeten echt morgen een snoekbaars vangen willen we weer in de top meedoen.