Rondje WPC ’14 Hellevoetsluis

Vandaag vrijdag 20 juni 2014 met Theo een rondje Zone A gedaan op het Haringvliet tijdens de World Predator Classic om de crème alla crème van de wereld te zien vissen. Perfect weer al was Bfr 5 wat veel wind. Afwisselend bewolkt weer en af en toe brak de zon dan weer door. Kortom een dag waar glasbakken zich onderscheiden van de mannen..

Wij gaan er om half tien in een half uurtje na dat iedereen is vertrokken. Eens kijken hoe iedereen het er van af brengt in het waarschijnlijk moeilijkste vak (A) om de drie vissoorten te scoren. Ze moeten een Snoek (Pike), snoekbaars (Zander) en baars (Pearch) vangen en wie de meeste centimeters heeft is de winnaar van de dag

Het parcours is in drieën verdeeld over drie dagen.

Wij hebben alle tijd en trailleren op ons gemakje in het Droogdok. Tijdens de grote vissen reddings Aktie van februari dit jaar (https://bassbuster.nl/2014/02/13/reddings-aktie-droogdok-hellevoetsluis/) had ik al geprobeerd om toestemming te krijgen om hier te traileren maar dat willen ze niet hebben.

Jammer dat je zo’n mooie helling niet mag gebruiken.

De trailerhelling bij de dam is verzand en daar is nauwelijks te water te gaan met een beetje boot. Ik wijk altijd naar Stellendam of Middelharnis uit terwijl hier een perfecte helling ligt. Ze zouden een goede helling moeten maken op het Zuidfront naast Restaurant Aquarius bij die grote parkeerplaats. Volgens mij een perfecte lokatie hier voor

Bootparade.

Donderdagavond werden alle boten voorgesteld tijdens een vlaggenparade vanaf de brug in de Vesting en een officiële foto op het podium op het Land van Paling

FF voorstellen dus.

Australië, België Denemarken, Engeland, Finland, Frankrijk Duitsland, Litouwen, Luxemburg Roemenië, Rusland, Zweden, Amerika en natuurlijk Nederland hebben we voorbij zien komen

Die Amerikanen weten wel een show weg te geven.

Imposant al die boten vanaf de brug in de Vesting

De avond voorstelling voor de grote dag.

Met dit evenement lijkt mij Hellevoetsluis toch wel als kandidaat Hengelsport stad 2014 in de wacht te slepen. Werk aan de winkel dus voor Hengelsportvereniging Het Voornse Kanaal

Land van Paling.

Met een prijzenpakket van €140.000,00 is de hoofdprijs van 70.000 een Volledig uitgeruste Nitro Z6 strijkijzer

Zonder de Marshalboten, de controleurs, sowieso alle vrijwilligers om alles  in goede banen te leiden  is zo’n evenement niet op poten te zetten

Collage deelnemers.

Het weer is als April, de ene kwartier zit je in een lekker zonnetje, om daarna je jas te moeten aantrekken als er weer wolkendek voor de zon schuift of dat de wind weer opsteekt naar Bfr5

Hoog bezoek.

Er komt nog een oud toestel voorbij om alles van bovenaf te bekijken

Pitstop op één van de betere stekken op het Haringvliet.

Wij doen Stellendam aan voor een versnapering

Paps en Mams hebben het er maar druk mee om voedsel te zoeken.

En op de helling tegen de kanten zien we dat jonge grut. Wat mooi kan het zijn

Bij terugkomst op het Haringvliet vallen we met de neus in de boter.

De vreugde gillen denderen over het Haringvliet. Mooi is die ontlading tussen twee gabbers. Ja dat herken ik wel

Jaahaa het is waar 51,5 cm.. is de foto gelukt…

Mooi is dat die ontlading. Vanaf negen uur zijn die mannen al bezig met een tennisarm te gooien om dan eind van de middag hun PR-vis te vangen op het Haringvliet. De vreugde op die gezichten is fantastisch. Kan zomaar een nieuwe boot opleveren zonda

Die zijn een wolk verder.

Het Nitro team doet het goed vandaag hoor ik van de Marshals maar het zal toch niet zo zijn dat onze jongens die het Haringvliet goed kennen dit zullen dulden. Ik gok op de Haringvliet kenners bij uitstek Rob Kraaijeveld en Luc Coppens. Die laten zich echt het kaas van hun brood niet eten door al dat buitenlands geweld

De Tamtam werkt.

Weet niet of het door die gillen komt of door internet en de daarbij behorende telefoon maar in no-time wordt het druk op dit stukje Haringvliet

Natuurlijk zeilboten zat op het Haringvliet mooi hoor die manoeuvres.

En wij, we hebben het weer gezien vandaag en gaan een biertje doen. Als de wind rond Bfr 5 is dan zien we heel veel zeilers op het Haringvliet. Nu is dit ook voorbereiding op de Regatta dit weekend  maar echt thuis hier in ben ik niet

Daar is mijn vismaatje.

Als we dan weer op de helling zijn aangekomen is mijn vismaatje er net aan op zijn “rondje” en helpt even de boot te trailleren. Dat is dan zo gepiept. Dat hebben we al zo vaak samen gedaan, dat is een geoliede machine. Morgen gaan we dat Streetfishing volgen. Ik ben heel benieuwt naar al die technieken en zit vooraan om dat te bekijken. Theo ook bedankt voor je bijdrage van de foto’s  voor deze BassBusterAvontuur

Getijde van vandaag
Alle is te volgen wie waar is, vaar, trolt want dat mag niet met de hoofdmotor, wel met de elktro??
En wat je vangt of als je genoeg heb terug bent in de haven.

Met dit systeem een GPS-Tracker die iedere boot mee heeft gekregen is te zien waar ze zijn, hoe snel er wordt gevaren en hoe groot de gevangen vissen zijn. Op een groot scherm op het Event terrein op het Land van Paling is alles te volgen op meters grote schermen maar ook op je gsm of thuis op je PC. Zo zien ook de deelnemers onderling wie en waar wat vangt.

Live gps tracking en vangsten: http://public.mygpstracker.nl

Geschiedenis: http://public.mygpstracker.nl/history

Meer info: http://www.worldpredatorclassic.com/

Reactie’s

Hoi Freek;

Anneke van der Weijden heeft gereageerd op je foto.

Veel plezier

Hoi Freek.

Mooie foto,s man. Dit moet wel helemaal genieten zijn. Maak je ook nog foto,s van het avond optreden van de band,s op dat podium.

Groeten.

Frits Rens.

Hoi Pik,

alles goed?

Mooi stukkie weer hoor.

Waldi

Netty Schroot heeft gereageerd op een foto die jij hebt gedeeld.

Volgende keer meedoen, Freek, en…………de boot winnen!