Of ik nog even zin had

BassMeister is er klaar voor

Vrijdag 30 oktober 2009 om 15.00 uur belde Waldi vanaf zijn werk of ik nog zin had om voor een uurtje de boot nat te maken. Hij zou om 15.45 aan de waterkant kunnen staan en om 17.00 uur is het donker deze dagen. Natuurlijk was ik wel te porren en de boot staat altijd klaar voor vertrek.

En om 16.00 uur waren we te water en voeren naar onze favoriete stek nog steeds zonder elektromotor. Die is gisteren besteld bij Mario en die zal volgende week wel uit te proberen zijn. Er stond best een straf windje en de boot was moeilijk op koers te houden met de benzine motor zo varen dat bij uitzetten de boot langs het talud drift en niet erover heen. Niet te doen eigenlijk maar dat mocht bij Waldi niet deren. Die had er zin in. Ik had nog niet de boot op koers en zocht als sjet keuze de vanger van twee dagen geleden dus nog geen een sjet eraan gedaan of Waldi had er al twee in het mandje.

Dat is al snel raak

Dat ging wel heel rap en dat drifte de boot ook. Hij was eigenlijk niet te houden en bij deze wind. Helemaal verkeerd en we voeren dwars i.p.v. langs het talud. Zal blij zijn als we weer op koers kunnen blijven met de elektromotor. Maar nu moest ik toch echt mijn best gaan doen om vis te gaan vangen want ik werd er helemaal uitgevist door Waldi. Wanneer ik dan eindelijk ook een aanbeet verzilverd heeft Waldi er al vier gevangen die was helemaal los. Of waren de vissen dat.

AVI Filmpje dat komt nog

Denk het wel want we laten de boot wat langer driften en komen langs een volgend talud en we staan allebei met een ronde steel en eindelijk komen daar een paar 70+ vissen. Heb geprobeerd dit al visvangend te filmen met het fototoestel en moet nog wat oefenen zoals je ziet.

Allemaal mooi vissen

Tot nu toe was het al twee weken allemaal vissen van rond de 60 cm en nu kwamen we dus in een school van grotere jongens terecht en dat merk je gelijk. Eerst een ferme beuk en dan staat alles even stil en wanneer er dan beweging in komt moet je alle zeilen bijzetten. Dwars door de slip heen en stel die maar goed af. De vissen zitten maar net op de dreg en af en toe is onthaken niet nodig. Ze liggen onthaakt in het landingsnet. Zo losjes zit de dreg en neem maar van mij aan dat die scherp zijn.

Wat een heerlijk uurtje knallen zo voor het donker

We vissen tot in het donker door en het kan niet op. We moeten eruit en het is inmiddels zo donker geworden dat we de marker niet meer kunnen vinden. Het zij zo. Morgen maar eerst langs Mario dus en een nieuwe halen want onze dag, eigenlijk anderhalf uur kan niet meer stuk. Je denkt van te voren zal ik de boot er nog wel inlaten het is zo donker maar wel even lekker zo de dag afsluiten en je hoofd leeggooien. Nou ik kan je verzekeren dat vandaag wel goed zit.

Ps. Filmpje komt nog. Lukt me ff niet om em om te zeten van AVI(13MB)  naar mov.(1MB) QuickTime Player