VethsVK 2026.11 8Vijver.

Vandaag 20 mei 2026 vissen we aan de 8Vijver gekozen door Jan Wulffraaat. Een echt vaste stok plekkie dus.
De 8vijver was echt een wereld plek om te vissen zoals te lezen is in de BassbusterHerrinnerinegen. Maar de laatste jaren helemaal dicht geslibd. Nu heb ik gehoord dat ze het met chemicaliën schoon gaan maken zodat al het blad etc. weg zou zijn en niet ten bate van het levende geschubte etc. Ik ben benieuwd. Dan zouden wij wee gewoon een mooie twee meter diepe plas hebben. Ik ben benieuwd. Wordt vervolgt.


Natuurlijk ben ik de laatste en ze hebben nummertje drie voor me over gelaten. Dat is niet best is mijn eerste reactie maar je weet het niet zegt Jan de Bruin. Het blijft vissen en niet vangen.

En als ik dan aankom zit Jan de Bruin op plek twee. Beetje mazzel heb ik dus wel want dacht helemaal in de ondiepe hoek te zitten. Komt dat vandaag met tien man het eiland niet is mee genomen met nummertjes uit zetten. Hij vindt dat prima daar met de vaste stok maar ik vindt dat de slechtste plek met mijn feeder techniek samen met nummert zeven dat vandaag Nuno heeft getrokken.

We zijn vandaag met maar tien man. Jaap, Fred, Harry en Hans zijn er vanochtend niet bij. Links op de kop zit dus Jan de Bruin. Daar zit die weer graag te vissen ook als er geen wedstrijd is. Rechts van me Gerbrand en Joep op de plek waar Harry graag zit maar die is er vandaag niet bij. Sterkte goosert. Net om de hoek tussen de bomen zit dan Jan Jobse altijd met de vaste stok en daarnaast Aad Carlebur vandaag overwegend met de feeder. En op het rechte stuk achterin in de hoek Nuno da Silva met de feeder, daarnaast met de vaste stok Jan Wulffraat dan John Voogt op mijn plekkie waar ik graag zit te vissen natuurlijk met de WinklerPickers en dan in de hoek op Nuno zijn plekkie zit vandaag Kees Noordhoek te feederen. Zo heeft iedereen en voorkeur aan dit water.

Met de eerste en tweede worp hebben Kees op het eind nummer en Gerbrand naast me beide van de nul af. Kees heeft niet eens wat gezien die smijt zijn korf er in en wil die leeg trekken. Bij Ger wordt de made al gepakt bij neerkomen. Duidelijk een voorn aanbeet dus.


Er zijn dus voorns aanwezig tegen alle verwachtingen in volgens de voor specialist links van me. Ik gaat wat sneller ingooien met een hele kleine korf. Soms zelfs met bijna niets in de korf wachtend op dat de neerdwarrelende maden gepakt worden. Als die eventjes liggen zijn ze soms helemaal afgekloven. Het is dus wel overwegend klein spul.

Als ik dan aan mijn saucijzen broodje ben begonnen en op de helft ben gaat uit het niets de top rond. Weer een lijnzwemmer waarschijnlijk maar mijn broodje valt toch tussen de maden en ik pak snel de hengel op. Jawel een dikke kolk op mijn voerplek en dan een slappe lijn. Ships dat is jammer maar toch draai ik snel de lijn en en na een paar meter voel ik toch enige weerstand. Die is niet zo groot maar waar kwam die kolk dan vandaan maar onderweg ik lig zeker 45meter voor het gat naar de kleine vijver begint de platte want dat is het duidelijk te knokken. Die zwom dus eerst mee de uitgenaste. Ojee ik heb hakie 16 weet je nog wel. Heel voorzichtig drillen dus. Maar gelukkig kan ik alle dreunen opvangen samen met de nylon lijn en het stukje feedergum wat ik als afhouder gebruik zodat de onderlijn niet in de voerkorf geraakt. Wat ben ik daar blij me want met die tien voorns en blieken zou ik niet me doen. Er zijn er al die ook platten hebben gevangen.

En jawel hoor heel de ochtend weer een hakselaar achter me te hebben staan hoor ik nu wat minder goed. Waarom altijd overal op de woensdag
















En zo maakt die ene brasem het verschil net als de vorige keer en kan ik weer en 1tje bijschrijven op mijn lijst.


Voor volgende week mag Jan de Bruin kiezen waar te vissen en dat wordt het Kanaal door Voorne ter hoogte van de Bieb.






